Ο ΜΙΖΟΛΗΠΤΗΣ

Ο ΜΙΖΟΛΗΠΤΗΣ

ΜΙΖΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ

Με παραδείγματα

 

 Μιζοσκόταδο (το): Προσπάθεια συσκότισης και συγκάλυψης της αλήθειας στην υπόθεση της Siemens. (Η δικαιοσύνη ψάχνει τους ενόχους στο μιζοσκόταδο)

 Μιζοκακόμοιρος (ο): πολιτικός για τον οποίον υπάρχουν ενδείξεις ότι εμπλέκεται στο σκάνδαλο με τις μίζες, αλλά παριστάνει τον κακόμοιρο προκειμένου να πείσει σχετικά με την αθωότητά του.  (Διάβασες τις δηλώσεις που έκανε ο Τσουκάτος βγαίνοντας από τον ανακριτή; Τον εγκατέλειψε το κόμμα του λέει ο μιζοκακόμοιρος).

Μιζοτιμής (επίρρημα): Ελάττωση της τιμής της μίζας κατά το ήμισυ, σε περιόδους όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός πολιτικών πρόθυμων να εμπλακούν.  (Εκεί που τα είχαμε βρει και ήμασταν έτοιμοι να συμφωνήσουμε, μπλέχτηκε και ο Κυριάκος και μας έκανε χαλάστρα. Η συμφωνία έκλεισε μιζοτιμής).

Μιζεκλίκι (το):πρόγευση /μικρή προκαταβολή μίζας.  (Ο εξοπλισμός του πολιτικού γραφείου του με καινούργιο τηλεφωνικό κέντρο ήταν το μιζεκλίκι της υπόθεσης. Τα χοντρά λεφτά δόθηκαν αργότερα).

Μιζονέτα (η): πολυτελής κατοικία που αποκτήθηκε ως αντάλλαγμα πολιτικής εκδούλευσης. (Είδες την μιζονέτα του Άκη στο Πανόραμα; Έχει ένα WC λιγότερο από την βίλα του Μητσοτάκη)

Μιζοτάκης (ο): Ο λήπτης μίζας μέσω “αγοράς” τηλεφωνικού κέντρου (Εγώ δεν πήρα μίζες. Μόνο ένα τηλεφωνικό κέντρο αγόρασα αξίας κάποιων χιλιάδων ευρώ)

Μιζανπλί (το): προϊόν συναλλαγής που αποδίδεται εις είδος, συνήθως με μορφή κοσμημάτων ή άλλων τιμαλφών, σε συζύγους,  ερωμένες ή κόρες πολιτικών.  (Βλέπεις την κοτρώνα που φοράει στο χέρι το τσουλί; Μιζανπλί του υπουργού από την υπόθεση του OTE είναι…)

Μιζολιθική εποχή: Χρονικά συμπίπτει με περιόδους όπου εξαγγέλλονται μεγάλα έργα, μεγάλες διοργανώσεις, μεγάλες αγορές του αιώνα κλπ. και πέφτουν οι μεγάλες μίζες.  (Γαμώ την ατυχία μου… Τώρα βρήκαμε να είμαστε έξω από τα πράγματα; Τώρα που είναι η μιζολιθική εποχή και τρώει η μίζα σίδερο; )

Μιζολαβητής (ο):παρένθετο πρόσωπο που μεσολαβεί στο δαιδαλώδες σύστημα διακίνησης της μίζας, μέσα από εμβάσματα, off-shore εταιρείες κλπ, προκειμένου να  χαθούν τα ίχνη του μαύρου πολιτικού χρήματος.  (Ισχυρίζεται ότι τον έμπλεξαν χωρίς να το θέλει. Θα την γλυτώσει φτηνά όμως. Ένας απλός μιζολαβητής ήταν.)

Μιζάνοιχτος (ο): πολιτικός που εντέχνως αφήνει να διαρρεύσει σε επιχειρηματικούς κύκλους ότι είναι ανοιχτός σε προτάσεις συναλλαγής.  (Εκλογές έρχονται. Τα έξοδα πολλά. Δηλώνω μιζάνοιχτος σε υποψήφιους… χορηγούς.)

Απομιζώ: σύγχρονη γραφή του ρήματος απομυζώ. Το ρήμα “απομυζώ” που σημαίνει “αναρροφώ, βυζαίνω, αποσπώ συνεχώς χρήματα” μετατρέπεται σε “απομιζώ” όταν ο ενεργών είναι πολιτικό πρόσωπο.  (Απομίζησε τους πάντες επί υπουργίας του. Να φανταστείς ότι τον αποκαλούσαν ο μίστερ 2%. Τόση ήταν η προμήθειά του)

Μιζά κι ανέσωστα: μεγάλα έργα που δεν τελείωσαν ποτέ για ευνόητους λόγους. (Κι αυτό το έργο μιζό και ανέσωστο έμεινε. Πότε επιτέλους θα ολοκληρωθεί?)

Μιζότο: παραδοσιακό πιάτο του Εργολαβιστάν (Κυρία Υπουργού σε εστιατόριο: Θέλω να παραγγείλω ένα ριζότο για μένα και ένα μιζότο για τον σύζυγό μου, τον κ. Υπουργό)

Μιζόλα: μίζα + όλα = μεγάλη μίζα. Συνώνυμο: παρταόλα. (Θα πάρω μια μπριζόλα και μια μιζόλα).

Ομ(ιζ)όλογα: Σεμνά και ταπεινά μικρογεύματα (Θα πάμε στα Goodys ή θα φάμε ομιζόλογα;)

Κο-μίζω: φέρω προσφορά μίζας. Λατινιστί: Veni Vidi Mizzi

 

Παροιμί(ζ)ες και παροιμι(ζ)ώδεις εκφράσεις

* Θα φάει η μίζα σίδερο.* Δεν σηκώνει μίζα στο σπαθί του. * Όποιος έχει την μίζα, μιζιάζεται.* Αγάλι αγάλι γίνεται η αγορά με μίζα. * Ανεμομιζώματα, ανεμοσκορπίσματα. * Πολιτικός αν μιζωθεί, την μυρωδιά την έχει.* Βγάζει κι από τη μίζα ξίγκι.* Εκεί που μας χρωστούσανε, τους δώσαμε και μίζα.* (ακ)Άκιε… ο βραστήρας αυγών να είναι Siemens!* Στην αναβροχιά, καλός είναι και ο βραστήρας.* Φοβού τους Γερμανούς και μίζα φέροντες * Πέσε μίζα να σε φάω.* Το έξυπνο πουλί από τη μίζα φτιάχνεται. * Θέλω ν’ αγιάσω, μα η Siemens δεν μ’ αφήνει.* Άμα δεν πάει η μίζα στον υπουργό, πάει ο υπουργός στη μίζα.* Αυτός θέλει και την μίζα ολόκληρη και το κόμμα χορτάτο.* Άμα δώσεις μίζα διάβαινε… * Από μίζα που δεν τρως, τι σε νοιάζει κι αν δοθεί.* Κάποιο λάκκο έχει η μίζα… * Σαν θέλει η Siemens και ο υπουργός, τύφλα νά’χει ο λαός

Δεν είναι δικά μου αυτά, κάποιος μου τό’στειλε χωρίς, δυστυχώς , να αναφέρεται ο μιζοεμπνευστής του

 

 

 

 

 

 

 

 

 



…πρώτα ήρθαν για τους Κομμουνιστές και δεν φώναξα γιατί δεν ήμουν Κομμουνιστής.
Ύστερα ήρθαν για τους Εβραίους και δεν φώναξα γιατί δεν ήμουν Εβραίος.
Ύστερα ήρθαν για τους συνδικαλιστές και δεν φώναξα γιατί δεν ήμουν συνδικαλιστής.
Ύστερα ήρθαν για τους Καθολικούς και δεν φώναξα γιατί ήμουν Προτεστάντης.
Ύστερα ήρθαν για μένα, μα τότε δεν υπήρχε πια κανείς για να φωνάξει.
— Martin Niemoeller, Γερμανός Λουθηρανός Πάστορας (1892-1984)

Αφού λούφαξαν για λίγο οι Ναζί της Χρυσής Αυγής διάλεξαν τις μέρες μνήμης του Ολοκαυτώματος για να ξαναβγούν με θράσος στους δρόμους, να βιαιοπραγήσουν ανενόχλητοι απο την αστυνομία και να ασχημονήσουν πάνω στο αίμα του Παύλου Φύσσα το χυμένο απο τα δικά τους μαχαίρια.

Κι εμείς… “εμείς οι τρείς στον καφενέ, τσιγάρο, πρέφα και καφέ… βρε δε βαριέσαι, αδερφέ”, για να θυμηθούμε τον Χατζή.

 

THE LIZARD

… they came first for the Communists, and I didn’t speak up because I wasn’t a Communist.  Then they came for the Jews, and I didn’t speak up because I wasn’t a Jew.
Then they came for the trade unionists, and I didn’t speak up because I wasn’t a trade unionist.
Then they came for the Catholics and I didn’t speak up because I was a Protestant.
Then they came for me, and by that time no one was left to speak up.
— Martin Niemoeller, German Lutheran Pastor (1892-1984)

After laying low for a little while the Nazi Golden Dawn chose these days of remembrance of the Holocaust to march again in the streets.  Τo smash windows unopposed by the police and to violate the ground where the blood of Pavlos Fyssas was spilled by their murderous knives, only a little while ago.

And we?  Let us not watch in apathy.

 


002Πολύ κουβέντα γίνεται τελευταία και όλοι προβληματιζόμαστε με τη εμφάνιση και την άνοδο στην πατρίδα μας του φασισμού ή νεο-ναζισμού ή όπως θέλει ο καθένας να τον πει.  Η ουσία είναι πως όλ’ αυτά δεν πρέπει να μας εκπλήσσουν.  Οι φασίστες δεν έπαψαν ποτέ να υπάρχουν στην Ελλάδα -οι δοσίλογοι, οι μπουραντάδες, οι γερμανοτσολιάδες, οι ΙΔΕΑτες, οι ταγματασφαλίτες, οι νεοταξίτες, οι Παπαδόπουλοι και οι Ιωαννήδιδες, οι Δερτιλήδες και Θεοφιλογιαννάκοι, η Νέα Τάξη, οι Καρφίτσες, οι Καπελώνηδες, οι Κένταυροι, οι ΕΚΟΦΗΤΕΣ -τους λέω ανάκατα όπως μού’ρχονται.  Λούφαζαν ίσως κάποιες στιγμές κάτω απο την σκέπη των διάφορων δεξιών/συντηρητικών κομμάτων για να βγούν στην επιφάνεια όταν το επέτρεπαν οι περιστάσεις.  ¨Ομως ήταν πάντα εκεί,10%!
Έχει φορές που γράφω αυθόρμητα, όπως μου βγαίνει, κι αυτή είναι μια τέτοια περίπτωση.  Διότι, ορίστε τώρα βουλευτής της Ν.Δ., ο κύριος Χριστογιάννης Δημήτριος, που έρχεται να μας πει από το βήμα της δημοκρατίας, την Βουλή, πως η Χούντα ήταν επανάσταση – κάτι σαν το 1789, το 1821, το 1917, υποθέτω.  Και , πολύ σημαντικό, πως κάνουμε λάθος να την συγκρίνουμε με την Ναζιστική Χρυσή Αυγή.  Αυτά απο το βήμα της Βουλής -επαναλαμβάνω- το οποίο η “Επανάστασίς” φρόντισε να καταργήσει χωρίς πολλές διαδικασίες.  Μάλιστα, κύριε Χριστογιάννη Δημήτριε, καταλάβαμε πολύ καλά ποιός είστε και σε τι πιστεύετε, άσχετα απο τις εκ των υστέρων εμβαλωματικές δηλώσεις σας.
Αυτό που ίσως δεν καταλαβαίνει ο κύριος βουλευτής είναι πως οι διάφορες λεπτές αποχρώσεις της τυραννίας και αν-ελευθερίας πολύ λίγο μας ενδιαφέρουν.  Χούντα, Ναζί, νεο-Ναζί, Φασίστες, νεο-Φασίστες, ρατσιστές, υπερ-εθνικιστές, Χρυσαυγίτες, όλ’ αυτά αφορούν μόνο εσάς και τους ομοίους σας, κύριε βουλευτά.   Όμως για όλους εμάς τους άλλους το πρόβλημα δεν είναι το ποιόν τύραννο θα διαλλέξουμε.  Ιωαννίδη ή Παπαδόπουλο;  Εσείς με ποιόν είσατε τότε κύριε βουλευτά;  Εμείς οι άλλοι προσπαθούμε να ξεστραβωθούμε μέσα σ’ αυτήν την έρημη την δημοκρατία που έχουμε, προσπαθούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα μέσα απο τον διάλογο, ακόμα και την θερμή και όχι πάντα ήρεμη και ευγενική αντιπαράθεση , τον καυγά και την κόντρα μα πάντα μ΄αυτήν την ελεύθερη έκφραση της γνώμης την οποία οι “επαναστάσεις” σας και, προφανώς εσείς ο ίδιος, έχετε γραμμένη στις παλαιότερες αρβύλες σας.
Περιμένουμε την τοποθέτηση του κόμματος που σας φιλοξενεί, της Ν.Δ. κύριε βολευτά.

Είναι πολύ αργά το βράδυ για να κάνω ένα σκίτσο ειδικά γι ‘ αυτήν την ανάρτηση και -στο κάτω κάτω- του πάει πολύ, του κύριου Χριστογιάννη Δημήτριου.  Απο το αρχείο μου, λοιπόν, δημοσιεύω ένα σκίτσο μου απο την εποχή της “Επανάστασής” (σας).